måndag 16 januari 2012

Generation Roxette

I lördags älskade vi till Roxette

"Sleeping in my car"

Jag hade glömt hur mycket jag tyckte om Roxette

"I'm spending my time"

Eller hur utmanande en del av texterna kan vara

"Crash Boom Bang"

Jag minns att jag lyssnade på Roxette i tonåren och tänkte "Wow, Marie och Per, de vet! De förstår"

"She's so vulnerable"

Ord som definerade en hel generation

"It must've been love"

De senaste åren har jag verkligen försökt att följa mitt hjärta

"Listen to your heart"

Men hjärnan har varit duktig på att lägga sig i

"You don't understand me"

Och skapat konflikter

"You don't understand me"

De vägrar att enas ibland

"The centre of my heart is a suburb to the brain"

Men glädje har en stark röst och hon kallar mitt namn

"The Voice"

Hon säger mig att jag måste leva i nuet och låta det förflutna få vila i fred

"Things will never be the same"

Inte titta för mycket på framtiden heller, låta vad som sker få ske

"Waiting for the rain"

Och sluta vara avundsjuk på vad andra har eller gör

"I wish I could fly"

Med min älskade vid min sida

"The first girl on the moon"

Jag håller fast i hennes hand

"I was so lucky"

Vi är här och nu

"Dressed for success"

Lycka och glädje

"Happy together"

/LHW lyssnar på The Rox Box

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar