tisdag 11 september 2012

Jag hoppas verkligen jag aldrig blir brittisk



Allt är så känsligt i England. Så förbannat känsligt.

Man får inte diskutera någonting ur rädslan att såra någon.

Eller inte ens "såra". Du får inte ens göra någon obekväm.

Framför allt får du absolut inte ifrågasätta någons föreställningar och tron.

Jag undrar varför. Det är trots allt inget mer än idéer. Tankar.

Det påminner mig om det berömda citatet ur filmen Dogma:

“I think it's better to have ideas. You can change an idea.  Changing a belief is trickier.  Life should be malleable and progressive, working from idea to idea permits that.  Beliefs anchor you to certain points and limit growth.  New ideas can't generate. Life becomes stagnant.”  Rufus, the 13th apostle (Chris Rock)

"Jag tycker att det är bättre att ha idéer. Du kan ändra eller byta en idé. Att ändra en tro / föreställning är svårare. Livet ska vara formbar och progressiv. Att grunda sig i idéer tillåter det. Tron förankrar dig till vissa punkter och begränsa tillväxt och mognad. Nya idéer kan inte genereras. Livet blir stillastående. "Rufus, den 13:e aposteln, spelad av Chris Rock


/LHW - har svårt att hålla tyst

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar