torsdag 2 februari 2012

Joehey Lockhart



Jag undrar om Joehey Lockhart vet att han är älskad

Jag har en stark känsla att han inte vet

När jag tänker på det, skrivs denna typ av kärleksgraffiti enbart av solitära älskare

När två personer delar en kärlek, skriver de ibland på väggar eller ristar i träd

Men då skriver de alltid både sina namn

"Sanna + Mikael"

Ofta, om inte alltid, lägger de till ett "FOREVER"

Som om en ristning i någon stackars träd gör det hela mer officiellt

Hur som helst, när folk deklarerar sin kärlek till varandra och inleder en relation, skriver de aldrig "jag älskar namn" på väggar eller ristar det i träd - eller på Lloyds TSBs egendom

På 1600-talet började ungdomar med fäbod- eller vallgångsristningar

Det låter underbart. Jag undrar varför de slutade med det

Jag skyller på Facebook och Twitter


/LHW - ristar på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar